sâmbătă, 17 septembrie 2011

SEO

Mai multe studii ale comportamentului utilizatorilor internetului au concluzionat faptul ca peste 85% dintre cautari se finalizeaza la sfarsitul celei de-a doua pagini cu rezultatele oferite de motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, un website care nu se incadreaza in primele douazeci de rezultate oferite de motoarele de cautare are sanse mici (spre foarte mici) de a fi accesat de publicul tinta caruia i se adreseaza. In acest context s-a consacrat un ansamblu de tehnici de structurare a paginilor WEB in vederea propulsarii acestora intr-o pozitie cat mai buna in rezultatele oferite de motoarele de cautare pentru anumite cuvinte cheie, tehnici reunite sub denumirea de SEO sau optimizare pentru motoarele de cautare.

Pentru a putea optimiza paginile web pentru motoarele de cautare este necesara cunoasterea mecanismului prin care acestea colecteaza datele despre site-urile web ale internetului, le stocheaza si le afiseaza in urma interogarilor dupa anumite cuvinte cheie. Orice motor de cautare foloseste programe speciale numite roboti sau crawlere (Googlebot pentru motorul de cautare Google) care scaneaza internetul, atribuie fiecarui document gasit o referinta unica, ii analizeaza continutul si trimite rezultatele unui program de indexare. Acesta din urma preia datele si le introduce in indexul motorului de cautare. Pentru a evita o cautare secventiala in multimea de cuvinte preluate de pe miliardele de documente existente in internet, se foloseste metoda indexarii, cea prin care, cu ajutorul unor algoritmi specializati se optimizeaza viteza si performantele localizarii datelor dorite. In cadrul indexului, fiecarui cuvant cheie ii sunt atasate identificatorii de documente ce contin acel cuvant cheie. In faza de interogare, motorul de cautare executa in esenta doua proceduri: identificarea documentelor atasate in index cuvintelor cheie cautate si clasificarea acestora dupa importanta, relevanta si seriozitatea lor. O pagina web este cu atat mai importanta cu cat numarul de link-uri catre acea pagina este mai mare si importanta acestor link-uri este mai mare. Importanta unei pagini web poate fi cuantificata prin intermediul indicatorului numit PageRank. In ceea ce priveste relevanta unei pagini web, factorul esential in stabilirea acesteia este calitatea linkurilor directionate catre acea pagina. Cu cat textele ancora ale linkurilor amintite se potrivesc mai bine cu expresiile cheie cautate, cu atat calitatea linkului este mai ridicata. Nu in ultimul rand, increderea unei pagini (sau seriozitatea acesteia) este un factor cheie in clasificarea paginilor web. Cu cat o pagina este mai cunoscuta cu atat increderea in ea este mai mare. Cu alte cuvinte, “varsta” unei pagini web este o masura a increderii in continutul acesteia. De asemenea, linkuri de la site-uri de succes precum cele din domeniile .gov si .edu confera paginii web o incredere mai ridicata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu